gepubliceerd: 11-10-2018
De instrumenten zijn gericht op audiovisuele reclame in brede zin en op het beschermen van minderjarigen in audiovisuele diensten. Audiovisuele diensten betreft zowel de traditionele audiovisuele mediadiensten (televisie) als ook audiovisuele mediadiensten op aanvraag. De co- en zelfregulering instrumenten zijn geïnventariseerd en geëvalueerd aan de hand van de EU Principles for Better Self- and Co- Regulation. Daarnaast zijn een aantal good practices geselecteerd.
Door hun dynamische en flexibele aanpak is co- en zelfregulering een goed instrument om toe te passen in een snel veranderend beleidsveld zoals audio visuele mediadiensten. De processen die gevolgd worden bij het opstellen van deze instrumenten zijn vaak niet expliciet geformaliseerd. In veel gevallen zijn er geen specifieke doelen vastgesteld noch monitoring of evaluatieprocessen. Consumentenklachten worden gebruikt om het functioneren van de instrumenten te meten.
U vindt hier meer informatie over het onderzoek.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? We staan u graag te woord.
Bel ons op: 079-322 20 00