Bereikbaarheidsmonitor banken
Panteia voert tot eind juli 2024 een kort telefonisch onderzoek uit voor De Nederlandsche Bank naar de ervaringen van MKB-organisaties met de betaaldiensten van Nederlandse banken.
Hiermee onderzoeken wij hoe tevreden MKB-ondernemers zijn met hun bank, hoeveel vertrouwen zij hebben in het Nederlandse betalingsverkeer, wat de redenen voor mogelijke ontevredenheid zijn, hoe toegankelijk banken zijn als het gaat om het openen van een betaalrekening, hoe tevreden men is met de huidige afstortmogelijkheden van Geldmaat en hoe het witwasbeleid van hun bank is.
Het onderzoek wordt uitgevoerd via korte telefonische interviews met vertegenwoordigers van bedrijven die actief zijn in de detailhandel, ambulante handel, horeca, amusement, dienstverlening en non-profit sector. Ook eigenaren van pompstations en webwinkels worden betrokken in dit onderzoek.
Privacy
Vanzelfsprekend behandelt Panteia alle antwoorden met de grootste zorgvuldigheid en onder strikte geheimhouding. De werkprocessen van Panteia zijn conform de privacy wet- en regelgeving. Uw antwoorden worden dus volledig anoniem verwerkt, waarbij individuele organisaties op geen enkele wijze herkenbaar zullen zijn in publicaties. Het opgestelde rapport toont uitsluitend resultaten op een totaalniveau voor de sectoren. De resultaten van het onderzoek worden in de nazomer van 2024 uitgebracht.
Vragen
Heeft u vragen over dit onderzoek? U kunt per e-mail of telefoon contact opnemen met de projectmanager van dit onderzoek: Marianne van Marwijk (m.van.marwijk@panteia.nl / 079-3222636)