NL - EN
  • Kennisgebieden
    Transport & Mobiliteit
    • Duurzaam goederenvervoer
    • Transport corridors & Corridor ontwikkeling
    • Duurzame mobiliteit & OV
    • Verkenning & Prognoses
    • Wetgeving & Instituties
    • EU & Internationaal
    Maatschappij & Economie
    • Arbeidsmarkt
    • Gezondheid & Preventie
    • Participatie & Bestaanszekerheid
    • Bedrijfsleven & Duurzame groei
  • Diensten
    • Beleidsonderzoek & Evaluaties
    • Data & Analytics
    • Marktonderzoek
    • Detachering
    • Advies
  • Actueel
    • Nieuws
      • Hoe duurzaam is die 'duurzame' keuze in de supermarkt? Tijd voor duidelijke voedselkeuzelabels
      • Kostenstijging in goederenvervoer over water zet door, extremen verleden tijd
      • Kinderen en minderjarige jongeren overal geconfronteerd met marketing voor ongezonde voeding en alcohol
      • Evaluatie toezicht belastingdienst
    • Events
    • Informatie voor respondenten
      • Onderzoek naar energiebesparende maatregelen
  • Werken bij
  • Over Panteia
    • Het Team
      • Marijke Beulen
      • John Boog
      • Sjoerd Bos
      • Kees Brammer
      • Renske van Breugel-Rigter
      • Sebastiaan Broekema
      • Arnaud Burgess
      • Charlotte Byrne
      • Merve Cebeci
      • Martin Clarke
      • Joerian Droog
      • Marko Elings
      • Aad van den Engel
      • Henri Faun
      • Pieter Fris
      • Hadenet Ghebreab
      • Nico de Graaf
      • Douwe Grijpstra
      • Tom Grijspaardt
      • Inge Harteveld
    • Partners
    • Geschiedenis
    • Diversiteit & Inclusie
    • Kwaliteitsmanagement
    • Panteia en Brede Duurzaamheid (SDG's)
      • Certificering CO2-Prestatieladder niveau 5 succesvol behaald
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot in 2023
      • CO2-bewust Certificaat
      • CO2-uitstoot Panteia eerste helft 2023
      • Panteia en Brede Duurzaamheid (SDG's)
      • CO2-uitstoot Panteia in 2022
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot
    • ENSR netwerk
  • Webshop
  • Contact
NL - EN
  1. Home
  2. Diensten
  3. Marktonderzoek

Marktonderzoek

Het beter begrijpen van uw markt, sector, product, klant of medewerker: daar gaat het bij marktonderzoek om. Ons doel is u snel te voorzien van juiste en strategische inzichten om goede en gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Met de resultaten kunt u direct aan de slag, bijvoorbeeld door het inzetten van een wijziging in uw beleid of door gericht bij te sturen in uw organisatie. Bij team Marktonderzoek van Panteia staat uw informatiebehoefte centraal; we weten dat iedere organisatie uniek is en bieden maatwerk om samen tot het gewenste eindproduct te komen. We onderscheiden ons met een langlopende expertise in de Business-to-Business (B2B) markt.

De resultaten en inzichten rapporteren we in overleg met u in de gewenste vorm, bijvoorbeeld in een tabel en/of ‘klassieke’ rapportage of juist in een online dashboard met een grafische en realtime weergave van de resultaten.

Kwantitatief onderzoek/dataverzameling

Bent u op zoek naar kwantitatief onderzoek? Dat is onze expertise. We kunnen voor u alleen de dataverzameling verzorgen, maar ook het gehele onderzoekstraject van het ontwerpen van de vragenlijst tot en met de rapportage van de resultaten.

Uw onderzoek of uw dataverzameling voeren wij telefonisch of online uit. De uiteindelijke methode is afhankelijk van uw onderzoeksvraag en (de bereikbaarheid van) uw doelgroep. We adviseren u graag bij het stellen van de juiste vragen en gebruiken de modernste (online) technieken en tools bij de ontwikkeling van de vragenlijst en aanpak van de dataverzameling. Door ruim 30 jaar ervaring met business to business (telefonisch) onderzoek mogen wij ons specialist op dit gebied noemen.

Kwalitatief onderzoek

Wilt u meer weten dan alleen beknopte informatie en goed zicht krijgen op de achterliggende beweegredenen en motieven, dan zetten wij kwalitatief onderzoek in.

Kwalitatief onderzoek wordt gebruikt om bijvoorbeeld ervaringen met bepaald beleid of wet-/regelgeving te achterhalen. Panteia voert het onderzoek uit via individuele diepte-interviews of groepsdiscussies.

Monitoringsonderzoek

Wilt u ontwikkelingen in de markt, sector, of dienstverlening liever over een langere periode in kaart brengen? Panteia is gespecialiseerd in het monitoren van branche- of sectorspecifieke informatie, waarbij het kan gaan om HR-gegevens, conjunctuurpeilingen of het jaarlijks vergelijken van de (financiële) prestaties van bedrijven.

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek is essentieel voor de bedrijfsvoering van uw organisatie en dankzij de feedback van uw klanten kunt u uw dienstverlening versterken. Panteia heeft al bijna 30 jaar ervaring met (klant)tevredenheidsonderzoeken. Vanuit onze expertise weten wij hoe en in welke vorm u de gewenste input het beste op kunt halen. Met onze praktische (online) oplossingen kunnen wij u snel voorzien van direct bruikbare resultaten.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Tevreden medewerkers zijn belangrijk voor uw organisatie; ze zijn productiever en blijven langer bij de organisatie. Wij gebruiken de modernste (online) technieken om ontwikkelingen in medewerkerstevredenheid per niveau en thema helder en grafisch weer te geven. Ook geven onze resultaten u de mogelijkheid om snel en gericht acties uit te zetten daar waar het nodig is.

Meer weten?


Kees Brammer
Teammanager
Marianne van Marwijk
Projectmanager
Bredewater 26
2715 CA Zoetermeer
info@panteia.nl

Over Panteia
Het team
Onze geschiedenis
Kwaliteitsmanagement
Panteia C02-voetafdruk

Overig
Webshop
Coordinated Vulnerability Disclosure beleid
Privacy statement

Op de hoogte blijven?

Volg ons op LinkedIn
Alumni Netwerk