NL - EN
  • Kennisgebieden
    Transport & Mobiliteit
    • Duurzaam goederenvervoer
    • Transport corridors & Corridor ontwikkeling
    • Duurzame mobiliteit & OV
    • Verkenning & Prognoses
    • Wetgeving & Instituties
    • EU & Internationaal
    Maatschappij & Economie
    • Arbeidsmarkt
    • Gezondheid & Preventie
    • Participatie & Bestaanszekerheid
    • Bedrijfsleven & Duurzame groei
  • Diensten
    • Beleidsonderzoek & Evaluaties
    • Data & Analytics
    • Marktonderzoek
    • Detachering
    • Advies
  • Actueel
    • Nieuws
      • Herstel na de toeslagenaffaire vraagt meer dan geld: jongeren willen erkenning en toekomstperspectief
      • Oorzaken en beleving bij regelovertreding: onderzoek onder UWV-cliĆ«nten
      • Eerste landelijke monitor niet-gebruik toeslagen geeft inzicht in wie geld misloopt
      • De toekomst van CCAM: Inzichten uit conferenties en bijeenkomsten in het voorjaar van 2025
    • Events
    • Informatie voor respondenten
      • Blik op Werk tevredenheidsonderzoek
  • Werken bij
  • Over Panteia
    • Het Team
      • Marijke Beulen
      • John Boog
      • Sjoerd Bos
      • Kees Brammer
      • Renske van Breugel-Rigter
      • Sebastiaan Broekema
      • Arnaud Burgess
      • Charlotte Byrne
      • Merve Cebeci
      • Martin Clarke
      • Joerian Droog
      • Marko Elings
      • Aad van den Engel
      • Henri Faun
      • Pieter Fris
      • Hadenet Ghebreab
      • Nico de Graaf
      • Douwe Grijpstra
      • Tom Grijspaardt
      • Inge Harteveld
    • Partners
    • Geschiedenis
    • Diversiteit & Inclusie
    • Kwaliteitsmanagement
    • Panteia en Brede Duurzaamheid (SDG's)
      • Certificering CO2-Prestatieladder niveau 5 succesvol behaald
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot in 2023
      • CO2-bewust Certificaat
      • CO2-uitstoot Panteia eerste helft 2023
      • Panteia en Brede Duurzaamheid (SDG's)
      • CO2-uitstoot Panteia in 2022
      • Panteia vermindert CO2-uitstoot
    • ENSR netwerk
  • Webshop
  • Contact
NL - EN
  1. Home
  2. Actueel
  3. Informatie voor respondenten
  4. Blik op Werk tevredenheidsonderzoek

Blik op Werk tevredenheidsonderzoek

Wat is Blik op Werk?

Blik op Werk is een kwaliteitsinstituut. Zij controleren elk jaar de kwaliteit van alle inburgerscholen in Nederland en van de re-integratiebureaus die bij Blik op Werk zijn aangesloten. Doet de school of het bedrijf hun werk goed genoeg, dan krijgen ze het Blik op Werk keurmerk. Een van de manieren waarop Blik op Werk de scholen en bedrijven controleert, is met het tevredenheidsonderzoek.

Wat doet Panteia?

Panteia is een onderzoeks- en adviesbureau. Wij doen verschillende soorten onderzoeken. Het tevredenheidsonderzoek voor Blik op Werk is een van de onderzoeken die wij doen.

Hoe werkt het Blik op Werk tevredenheidsonderzoek?

Scholen en bedrijven die het Blik op Werk keurmerk hebben, moeten contactgegevens van hun cursisten, cliënten en opdrachtgevers delen met Panteia. Wij gebruiken die gegevens om mensen uit te nodigen voor het tevredenheidsonderzoek. Dat doen we via e-mail of telefoon. We nodigen u dan uit om een vragenlijst in te vullen. De vragen gaan over de school of het bedrijf. We willen graag weten wat u vindt van de school of het bedrijf. De resultaten van het onderzoek komen in een rapport. In het rapport staan de antwoorden van iedereen die heeft meegedaan, bij elkaar. De school of het bedrijf kan dus niet zien, wie welk antwoord heeft gegeven.

Bent u uitgenodigd?

Heeft u een e-mail van ons gehad? Dat kan, want wij nodigen mensen uit via e-mail. De e-mail wordt verzonden vanaf dienstverleners@panteia.nl. De vragenlijst is online. In de e-mail staat een kop ‘Nu invullen’. Als u wilt meedoen, klikt u op de knop. Dan wordt de vragenlijst geopend.

Als de school of het bedrijf geen e-mailadres heeft van de cursist of cliënt, vullen ze soms het e-mailadres in van iemand anders, zoals een familielid. Dat mag alleen als diegene dat goedvindt. Het kan dus gebeuren, dat u via e-mail een uitnodiging krijgt voor iemand anders, die u kent.

Opdrachtgevers worden alleen uitgenodigd via e-mail.

Bent u gebeld?

Bent u gebeld? Dat kan, want het callcenter belt mensen om te vragen of ze willen meedoen aan dit onderzoek. Als u wilt meedoen, stelt de telefonist vragen. De telefonist vult de antwoorden in. Neemt u de telefoon niet op? Dan belt het callcenter misschien een andere keer terug. Wilt u wel meedoen maar komt het niet uit? Dan kunt u met de telefonist een afspraak maken. Het callcenter belt dan een andere keer terug.

Als de school of het bedrijf geen telefoonnummer heeft van de cursist of cliënt, vullen ze soms een telefoonnummer in van iemand anders, zoals een familielid. Dat mag alleen, als diegene dat goedvindt. Het kan dus gebeuren, dat ons callcenter u belt, maar iemand anders wil spreken die u kent.

Moet ik meedoen?

U mag u zelf bepalen of u meedoet. U komt niet in de problemen als u niet meedoet. Door mee te doen, helpt u Blik op Werk met het controleren van de school of het bedrijf. Ook helpt u de school of het bedrijf. Zij kunnen hierdoor zien wat zij al goed doen en wat beter kan. En mensen die een inburgerschool of re-integratiebureau zoeken, kunnen zien welke scholen en bedrijven een goede beoordeling krijgen. Zo kunnen ze beter kiezen. Hoe meer mensen meedoen en hun mening geven, hoe beter. Daarom hopen wij dat u wilt meedoen.

Wat als ik niet wil meedoen?

Heeft u via e-mail een uitnodiging van ons gekregen en wilt u niet meedoen? Klik dan op de knop ‘Nu afmelden’. Die staat onderaan de e-mail. Doet u niet mee en meldt u zich niet af? Dan sturen wij een herinnering. Soms sturen we later nog een herinnering.

Wordt u gebeld en wilt u niet meedoen? Dan kunt u dat zeggen tegen de telefonist.

Kan ik in een andere taal meedoen?

Doet u mee via internet, dan ziet u de vragenlijst meestal in het Nederlands. Soms vult de school of het bedrijf al een andere taal voor u in. In de vragenlijst kunt u ook zelf kiezen voor een andere taal. Er zijn verschillende talen om uit te kiezen. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor Engels, Arabisch of Tigrynia.

Wordt u gebeld, dan is de vragenlijst in het Nederlands. De telefonist kan u helpen als u iets niet begrijpt. Alle telefonisten spreken Nederlands. Soms kennen ze ook nog andere talen.

Bent u een opdrachtgever? Dan is de vragenlijst alleen in het Nederlands beschikbaar.

Ziet de school of het bedrijf welke antwoorden ik geef?

Het onderzoek is anoniem: de school of het bedrijf komt niet te weten wie welke antwoorden heeft gegeven. Ook als er dingen zijn die u niet goed vindt, kunt u eerlijk antwoord geven.

Nog vragen?

Heeft u een uitnodiging gehad voor het tevredenheidsonderzoek en heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Mail naar dienstverleners@panteia.nl of bel naar 079-3222997.

Bredewater 26
2715 CA Zoetermeer
info@panteia.nl

Over Panteia
Het team
Onze geschiedenis
Kwaliteitsmanagement
Panteia C02-voetafdruk

Overig
Webshop
Coordinated Vulnerability Disclosure beleid
Privacy statement

Op de hoogte blijven?

Volg ons op LinkedIn
Alumni Netwerk