Marktonderzoek
Het beter begrijpen van uw markt, sector, product, klant of medewerker: daar gaat het bij marktonderzoek om. Ons doel is u snel te voorzien van juiste en strategische inzichten om goede en gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Met de resultaten kunt u direct aan de slag, bijvoorbeeld door het inzetten van een wijziging in uw beleid of door gericht bij te sturen in uw organisatie. Bij team Marktonderzoek van Panteia staat uw informatiebehoefte centraal; we weten dat iedere organisatie uniek is en bieden maatwerk om samen tot het gewenste eindproduct te komen. We onderscheiden ons met een langlopende expertise in de Business-to-Business (B2B) markt.
De resultaten en inzichten rapporteren we in overleg met u in de gewenste vorm, bijvoorbeeld in een tabel en/of ‘klassieke’ rapportage of juist in een online dashboard met een grafische en realtime weergave van de resultaten.
Kwantitatief onderzoek/dataverzameling
Bent u op zoek naar kwantitatief onderzoek? Dat is onze expertise. We kunnen voor u alleen de dataverzameling verzorgen, maar ook het gehele onderzoekstraject van het ontwerpen van de vragenlijst tot en met de rapportage van de resultaten.
Uw onderzoek of uw dataverzameling voeren wij telefonisch of online uit. De uiteindelijke methode is afhankelijk van uw onderzoeksvraag en (de bereikbaarheid van) uw doelgroep. We adviseren u graag bij het stellen van de juiste vragen en gebruiken de modernste (online) technieken en tools bij de ontwikkeling van de vragenlijst en aanpak van de dataverzameling. Door ruim 30 jaar ervaring met business to business (telefonisch) onderzoek mogen wij ons specialist op dit gebied noemen.
Kwalitatief onderzoek
Wilt u meer weten dan alleen beknopte informatie en goed zicht krijgen op de achterliggende beweegredenen en motieven, dan zetten wij kwalitatief onderzoek in.
Kwalitatief onderzoek wordt gebruikt om bijvoorbeeld ervaringen met bepaald beleid of wet-/regelgeving te achterhalen. Panteia voert het onderzoek uit via individuele diepte-interviews of groepsdiscussies.
Monitoringsonderzoek
Wilt u ontwikkelingen in de markt, sector, of dienstverlening liever over een langere periode in kaart brengen? Panteia is gespecialiseerd in het monitoren van branche- of sectorspecifieke informatie, waarbij het kan gaan om HR-gegevens, conjunctuurpeilingen of het jaarlijks vergelijken van de (financiële) prestaties van bedrijven.
Klanttevredenheidsonderzoek
Klanttevredenheidsonderzoek is essentieel voor de bedrijfsvoering van uw organisatie en dankzij de feedback van uw klanten kunt u uw dienstverlening versterken. Panteia heeft al bijna 30 jaar ervaring met (klant)tevredenheidsonderzoeken. Vanuit onze expertise weten wij hoe en in welke vorm u de gewenste input het beste op kunt halen. Met onze praktische (online) oplossingen kunnen wij u snel voorzien van direct bruikbare resultaten.
Medewerkerstevredenheidsonderzoek
Tevreden medewerkers zijn belangrijk voor uw organisatie; ze zijn productiever en blijven langer bij de organisatie. Wij gebruiken de modernste (online) technieken om ontwikkelingen in medewerkerstevredenheid per niveau en thema helder en grafisch weer te geven. Ook geven onze resultaten u de mogelijkheid om snel en gericht acties uit te zetten daar waar het nodig is.